Omgeving Hazyview - Graskop - Sabie - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Paulien Haagsma - WaarBenJij.nu Omgeving Hazyview - Graskop - Sabie - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Paulien Haagsma - WaarBenJij.nu

Omgeving Hazyview - Graskop - Sabie

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Paulien

16 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Hazyview

Na een lekker ontbijt zijn wij vertrokken voor een ander deel van de Panoramaroute.
Wij zijn via Graskop eerst naar Pilgrim's Rest gereden. Dit is een oud mijnwerkersdorpje waar vroeger goud werd gedolven. Het dorpje ziet er nog net zo uit als in de tijd van de gouddelvers.
Tegenwoordig zitten in veel van de gebouwtjes allerlei souvernirswinkeltjes met mooie spullen.
Na een beetje te hebben rondgeneusd zijn we vertrokken naar Sabie.

Langs de route naar Sabie zitten een aantal grote watervallen. Wij zijn bij de Mac Mac fall en de Bride Veil fall geweest.
Bij de laatste moesten we eerst een aardige tippel naar boven maken via een mooi stukje bos. Omdat het hier zo vochtig is, zijn er plekken waar de vegetatie lijkt op het regenwoud, dat was hier ook het geval. Tijdens onze tippel naar boven hebben we verschillende aapjes (meerkatten, zwarte kopjes en een grijze vacht) gespot die zich als groep voortbewogen door de bomen. Erg leuk om te zien.
De waterval zelf was ook de moeite waard.

Rond 16:00 waren we weer terug in Hazyview en hebben we nog genoten van het lekkere weer. Het is vandaag zelfs 26 graden geworden. De temperaturen zijn wat wisselend, overdag gaat het kwik eigenlijk altijd over de 20 graden heen, 's avonds koelt het aardig af. Hier in Hazyview maar ook in Tzaneen blijft het na zonsondergang wel zo rond de 10 graden. Dus extra dekens zijn we hier niet nodig.

Op dit moment hebben we al onze electrische spullen aan de opladers liggen. Morgen vertrekken we naar Timbavati Game Reserve, een private Game Reserve aan de grens van het Krugerpark. Dit is echt back to basics, geen electriciteit, geen telefoon, geen wifi voor 2 dagen en slapen in luxe tenten midden in de natuur. Het kan hier gebueren dat de olifanten naast je tent lopen als je 's ochtends wakker wordt.
Om er voor te zorgen dat we in ieder geval foto's kunnen blijven maken, zijn beide batterijen volledig opgeladen, telefoons aan de opladers zodat een ieder (de kids) ook zijn eigen foto's nog kan maken. We zijn dus volledig voorbereid ;-).
Na Timbavati vertrekken we naar Swaziland, geen idee hoe het daar met de Wifi is.
Dus dit is voor nu even het laatste bericht uit de bewoonde wereld.

O ja nog even dit, het uploaden van foto's is waar we ook sijn erg lastig. Ik kan me voorstellen dat jullie het leuk vinden foto's te zien. Het is me vandaag gelukt er een aantal te plaatsen, maar het probleem is dat de bestanden vaak veel te groot zijn, dus ik moet eerst de foto's aanpassen en dan plaatsen. Maar zelfs dat lukt niet altijd. Dus mocht je denken wat plaatsen ze weinig foto's, dan is dat de reden :-)

• 16 Juli 2015 - 22:06

Ron En Jacq:

Wat een prachtige foto's! Geweldig om te lezen hoe jullie alles beleven. Wat een ervaring ! Succes met het vlg deel van de reis, en we zijn benieuwd naar de nieuwe verhalen. We begrijpen dat we even geduld moeten hebben....nou vooruit dan maar

• 17 Juli 2015 - 19:43

Maureen:

Niet voeren hè die olifanten!! ;-)