Kololo Game Reserve Waterberg - Reisverslag uit Vaalwater, Zuid-Afrika van Paulien Haagsma - WaarBenJij.nu Kololo Game Reserve Waterberg - Reisverslag uit Vaalwater, Zuid-Afrika van Paulien Haagsma - WaarBenJij.nu

Kololo Game Reserve Waterberg

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Paulien

14 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Vaalwater

Maandag hebben we een heerlijk relaxte dag gehad op Kololo Game Reserve, een privat Game Reserve beheerd door Nederlanders vlak bij Vaalwater.
Op zondagmiddag zijn we hier al aangekomen, na een mooie rit van Pilanesberg naar hier. Onderweg boodschappen gedaan bij een prachtige supermarkt, gelegen in een aardige mall. Het is verbazingwekkend om te zien hoe de faciliteiten zijn in zo’n mall, want onderweg is het droog, armoedig, uitgestrekt en leeg en opeens in zo’n stadje staat dan weer een redelijk luxe mall.
Aan het laatste stuk wat we hebben gereden lagen hier en daar boerderijen met enorme landerijen. Hier zitten vast een aantal blanke boeren die hier deze ranches beheren.
De laatste 30 kilometer moesten we off-rode over een zandpad. Dit was een aardig slechte weg, met veel hobbels en bobbels, maar de eindbestemming was het waard.
Thuis hadden we al begrepen dat we hier een upgrade zouden krijgen. Van de 2 standaard huisjes die we hadden geboekt zijn we naar een grote villa gegaan. Een villa volledig ingericht in Afrikaanse of koloniaalse stijl. Het heeft een enorme woonkamer, een grote keuken en een prachtige veranda met schitterend uitzicht. De master bedroom is prachtig met uitzicht over de savanne, Maud slaapt alleen in op een kamer en de jongens slapen in het gastenverblijf net buiten de villa. Het schijnt de villa te zijn van de Nederlandse beheerders van dit Reserve die verhuurd wordt als zij hier zelf niet verblijven.
Bij het gedeelte van de receptie en het restaurant lopen geregeld de wilde dieren rond, zelf de giraffe komt daar eten van de acaciabomen.
Dit is een park waar niet de Big Five leeft en waar het dus mogelijk is om te fietsen of te wandelen. Wij hebben met zijn vijven op mountainbikes één van de routes afgelegd. Er zijn hier verschillende routes uitgezet, waarvan wij er ook al een met een Game Drive (jeepsafari) met een gids hadden gedaan op zondag namiddag. We hebben toen al aardig wat dieren gespot, met name heel veel zebra’s, maar ook impala, een njala, koedoe’s en giraffes.
Op de fiets is toch weer een andere ervaring, als je daar fiets met zijn vijfjes en je ziet een kudde wildebeesten of een groepje giraffes dan is dat toch wel indrukwekkend en een beetje spannend. Je weet dat ze niets doen, ze zijn banger voor jou als jij voor hen, maar toch het blijven wilde dieren en ze zijn onvoorspelbaar. Maar er is niets gebeurd en we hebben genoten van wat we hebben gezien, het was de moeite waard. Daarom hebben Niels, Bart en ik aan het eind van de middag nog een keer dezelfde route afgelegd.
Verder hebben we een heerlijk relaxte dag gehad in ‘ons’ huis, lekker gelezen op de veranda en heerlijk van de zon genoten, want het was een warm dagje gisteren.
Vandaag pakken we ons spulletje weer op en vertrekken naar Tzaneen. Jullie horen weer van ons.

• 14 Juli 2015 - 08:52

Maureen:

Super Paulien!!
    Goede reis naar het volgende adres!

• 14 Juli 2015 - 08:55

Berthina:

Heee, met hulp van Maureen, kan ik nu jullie volgen....
    Wat een bijzondere ervaring toch voor jullie allen... Nog heel veel van dit soort momenten toegewenst. En heerlijk genieten! Hartelijk groet van mij en Maureen (nu heel hard werkzaam op locatie Enschede....)

• 14 Juli 2015 - 10:30

Ron De Rooij:

Prachtige verhalen en wat een belevenissen, wij volgen jullie.
    Liefs, Ron en Jacqueline.

• 14 Juli 2015 - 10:31

Jacqueline :

Geweldig Paulien, wat een ervaring zo met z'n 5en! En leuk om jullie verslagen te lezen, prachtig! Goede reis naar de vlg bestemming en we leven(lezen) mee

• 14 Juli 2015 - 22:22

P.Peters:

Zo te lezen genieten jullie P

• 15 Juli 2015 - 11:30

Miriam :

Heerlijk om te lezen hoe jullie genieten van deze prachtige reis. Iedere dag log ik in om te kijken of er weer een nieuw reisverslag te lezen is. Ik ben heel benieuwd naar de foto's.
    Lieve groet van ons uit Oostenrijk