Voorbereidingen - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Paulien Haagsma - WaarBenJij.nu Voorbereidingen - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Paulien Haagsma - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Paulien

28 Juni 2015 | Nederland, Enschede

Al als jong kind heb ik altijd een bepaalde fascinatie voor Afrika gehad. Het ongerepte, pure en het grote wild heeft me altijd aangetrokken.
Nu zo'n 15 jaar geleden gingen mijn moeder en zus naar Afrika en maakten een reis door Namibië, Zimbabwe en Mozambique en omdat onze oudste toen net een aantal maanden oud was kon ik niet mee. Ik heb vol enthousiasme en lichte jaloerzie naar hun verhalen geluisterd.
Daarnaast heb ik altijd het voornemen gehad om onze kinderen in ieder geval eenmalig mee te nemen op een verre reis die ze nooit zullen vergeten (althans dat hoop ik), net zo als mijn ouders hebben gedaan toen ik 16 was en wij 4 weken door Amerika trokken.

Gelukkig stond Gerard volledig achter mijn plannen en hebben we samen een mooie reis laten samenstellen door Fair Mundo Travel uit Deventer.
En nu is het dan zover, mijn (onze) droom komt uit. En ik kan niet wachten!!

Ruim een week voor vertrek zijn we al aardig wat spullen aan het verzamelen.
Extra verrekijkers, zodat we alle vijf een eigen verrekijker hebben. Je zou maar net een kudde olifanten of leeuwen op afstand zien, en je broer, zus of ouder heeft de verrekijker en jij moet wachten op je beurt. Dat is natuurlijk geen doen en ingrediënt voor ruzies en irritaties.
Papieren om met kinderen onder de 18 jaar naar Zuid-Afrika te mogen reizen, paspoorten voor de kinderen, omvormers voor de stroom, en natuurlijk alle reisbescheiden en extra koffers.

Onze reis start op 7 juli. We vertrekken dan van Düsseldorf naar Johannesburg via een tussenstop in Parijs.
Na twee nachten Johannesburg en een fietstocht onder begeleiding van een gids door Soweto, gaan we richting Pilanesberg, Waterberg en Tzaneen. In Timbavati verblijven we voor het eerst in een tentenverblijf waar we midden tussen het wild zitten.
Via Hazyview overnachten we nog een nacht in Beehives in Swaziland om vervolgens nog een aantal dagen in Hluhluwe-Umfolozi te verblijven. Daarna vertrekken we naar St. Lucia aan de Indische Oceaan waar we hopen walvissen te spotten. Van mei t/m oktober trekken er walvissen langs de oostkust van Zuid Afrika en wij hopen ze te gaan zien.
op 25 juli vertrekken we dan weer vanaf Durban naar huis.

  • 29 Juni 2015 - 11:55

    Pieter En Wietske :

    Dag Pauline, Gerard en kid,
    Wensen jullie heel veel plezier en genoegen op deze voor jullie speciale verre reis.
    Kom veilig terug en we zijn voornemens om jullie te volgen.
    Groet, Wietske, Pieter, Bram en Thom

  • 29 Juni 2015 - 15:30

    Anneke Höfte:

    Hoi Paulien, Gerard en kids,
    heel veel plezier op deze fantastische reis! Ik ga jullie zeker volgen.
    Kom gezond weer terug maar GA VOORAL GENIETEN!

    Groetjes,
    Anneke

  • 06 Juli 2015 - 15:15

    Dorine:

    Hoi, Heel veel genieten. Ik ga jullie verhalen zeker lezen. Groeten Dorine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Paulien

Wij zijn een gezin met 5 personen, 2 volwassenen en 3 kinderen in de leeftijd van 13, 15 en 16 jaar en wij bezoeken voor het eerst Zuid-Afrika.

Actief sinds 27 Juni 2015
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 6644

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 26 Juli 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: