Swaziland - Hluhluwe - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Paulien Haagsma - WaarBenJij.nu Swaziland - Hluhluwe - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Paulien Haagsma - WaarBenJij.nu

Swaziland - Hluhluwe

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Paulien

20 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Vandaag weer verder gereden door Swaziland op weg naar Hluhluwe Imfolozi Game Reserve, een natuurpark dat bekend staat om het redden van de witte neushoorn.

Vanaf vandaag gaan de kinderen in Swaziland en Zuid-Afrika na een korte vakantie weer naar school. Het is ontzettend leuk om tijdens het reizen te zien dat er toch nog zoveel scholen zijn. Je kunt ze niet missen, zeker niet in Swaziland. Zodra je in de buurt komt van een school, zijn er in de straat allerlei hobbels in de weg om je erop te attenderen dat je in de buurt van een school bent. Daarnaast zie je de kinderen spelen op de schoolpleinen, allemaal in schooltenue.

Na een rit van ruim 3 uur, rijden we Zuid-Afrika weer binnen. Vanaf hier is het nog zo’n 100 kilometer tot ons verblijf. In Hluhluwe (uitspraak sjloesjloewe) moeten we nog boodschappen doen. In dit park kunnen we geen boodschappen meer doen, en na vandaag slapen we weer 2 nachten in een tented camp, waar geen restaurant of iets dergelijks bij is. Dus we zullen zelf voor ons ontbijt, lunch en diner moeten zorgen. Dat is voor het eerst deze reis. Dus we hebben de auto volgepakt alsof we om komen. Maar goed het zal wel opgaan de komende dagen hier.

Vanavond slapen we in Hilltop Camp in Hluhluwe Imfolozi waar we gelukkig nog wat internet hebben. Alhoewel het niet al te best is. Dus ik hoop dat ik dit verslag zo direct nog geplaatst krijg. Foto’s plaatsen is al helemaal niet mogelijk, die houden jullie nog tegoed.

Morgen rijden we dan naar het tented camp wat niet omheind is. Onderweg hopen we nog wat interessante dieren te spotten.
Het al nu even een paar dagen duren voordat ik weer een verslag kan plaatsen.

• 21 Juli 2015 - 10:06

Diana:

Wat een indrukken allemaal tijdens deze weken. Echt geweldig!