Reisverslag Düsseldorf - Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Paulien Haagsma - WaarBenJij.nu Reisverslag Düsseldorf - Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Paulien Haagsma - WaarBenJij.nu

Reisverslag Düsseldorf - Johannesburg

Blijf op de hoogte en volg Paulien

08 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Gisteren al mooi op tijd naar Düsseldorf gereden waar we om 17:35 zouden vertrekken. Helaas had ons vliegtuig, die uit Parijs moest komen, vertraging opgelopen ivm technische problemen. Dus alle passagiers en bagage moesten overstappen naar een ander vliegtuig. Wij zaten ondertussen in Düsseldorf met spanning te wachten wanneer dat vliegtuig zou vertrekken omdat wij vervolgens in Parijs zelf weer zouden moeten overstappen. Dus wij wilden wel graag op tijd in Parijs zijn voor onze transfervlucht naar Johannesburg. Gelukkig kwam het vliegtuig rond 20:30 uur in Düsseldorf en vertrokken wij rond 21:15 uur alsnog. Op Parijs aangekomen moesten we met de bus naar de juiste terminal waar we uiteindelijk mooi op tijd konden boarden, precies volgens planning.
We vlogen met een A380, tjonge dat is echt een enorm vliegtuig. Daar gaan een kleine 500 passagiers aan boord. Echt indrukwekkend.
Ik ben de nacht redelijk doorgekomen en heb nog aardig geslapen. Rond 9:00 uur werd ik weer wakker voor ons ontbijt en rond 10:00 uur mooi op tijd geland op vliegveld Johannesburg.
Koffers halen (gelukkig waren ze er allemaal, toch een opluchting), door de douane, auto halen en toen dwars door Johannesburg naar Waybury House, ons eerste verblijf.
Bij de entree van de straat gaat er al een poort voor je omhoog en bij het Guest House zelf moet je vervolgens weer door een poort. Alles is hier super beveiligd. Ook onderweg hebben we ons verbaast over alle hoge muren en prikkeldraad rondom alle huizen. Je moet hier dus echt wel een beetje opletten en niet in verkeerde buurten terecht komen.
Om de tijd wat door te komen, wat boodschappen te doen en geld te halen zijn we naar Sandton Commercial Centre gereden. Een supergrote mall waar je te kust en te keur kunt.
Nu zijn we weer terug in het Guest House en vanavond op tijd naar bed om toch wat bij te tanken na een niet al te beste nachtrust.

• 08 Juli 2015 - 18:33

Hett:

Hoi, jullie zijn begonnen!
    Heel veel plezier! Ben benieuwd naar de verhalen!

• 08 Juli 2015 - 19:25

Maureen:

Een mooi begin Paulien! Slaap lekker en vooral genieten!

• 09 Juli 2015 - 19:39

P.Prters:

Gelukkig alles goed verlopen en dat de koffers ook zijn meegekomen